Hoe komt een openbaar vervoer reclame tot stand?

 

Keuze voor de soort OV-reclame

Een campagne op of in het openbaar vervoer begint met de keuze van de soort reclame-uiting, zoals het bestickeren van een voertuig, een bakje met flyers of abriposters. Dit is niet of-of, een campagne kan meer dan één soort uiting omvatten.

 

Ontwerp maken

Als de keuze voor de soort uiting gemaakt is, wordt er een grafisch ontwerp gemaakt. Wanneer uw bedrijf een huisstijl heeft dan kan die daarin verwerkt worden.

Voorbeeld van het ontwerp van een busreclameVoorbeeld van het ontwerp van een busreclame

 

Ontwerp realiseren

  

Is het ontwerp definitief, dan wordt dat als een digitaal bestand naar de drukkerij gezonden.
Daar wordt het ontwerp in het geval van een voertuigbestickering op grote stickervellen gedrukt.

 

Reclame aanbrengen

De rollen met stickervellen worden door de drukkerij samen met een plakinstructie verzonden naar het bedrijf dat de stickers op het voertuig aanbrengt.

Rollen met reclamestickers Het aanbrengen van reclamestickers op een tram
Het aanbrengen van reclamestickers op een bus Het aanbrengen van reclamestickers op een

 

Het resultaat

Foto van een bus met totaalreclame

Wanneer uw reclameboodschap eenmaal op straat verschijnt, dan is er dus veel werk verzet door meerdere bedrijven. Voor u als opdrachtgever is dat grotendeels transparant: u heeft één aanspreekpunt en de rest wordt voor u geregeld.